×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

معافیت دو هفتم مالیات حقوق چیست و چگونه محاسبه می شود؟

معافیت دو هفتم مالیات بر حقوق، یکی از معافیت ‎های مالیات حقوق است که در این بحث به آن می‎پردازیم.

معافیت دو هفتم مالیات حقوق، یکی از معافیت‎های مالیات حقوق است که در بند (2) بخشنامه ۱۹۴۱۸/۴۳۸۵/۲۱۱ مورخ ۰۷/۱۱/۱۳۸۳ سازمان امور مالیاتی ذکر شده است. این بخش‎نامه در خصوص حق بیمه پرداختی حقوق بگیران بابت بیمه عمر و بیمه های درمانی و مربوط به ماده (137) قانون مالیات‎های مستقیم است.

معافیت دو هفتم حق بیمه سهم کارمندان، باید محاسبه و به همراه سایر موارد معاف از حقوق و مزایای شخص کسر گردد تا حقوق و مزایای مشمول مالیات به دست آید. متن کامل بند (2) بخشنامه ذکر شده به شرح زیر است:

" کارفرمایان بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی می توانند صرفاً با کسر دو هفتم از سهم حق بیمه پرداختی حقوق بگیران بیمه شده و کارفرمایان بیمه شدگان سازمان خدمات درمانی و سایر مؤسسات بیمه گر ایرانی نیز می توانند با کسر کل سهم حق بیمه پرداختی حقوق بگیران بیمه شده خود از درآمد حقوق آنان و با قید میزان آن در فهرست های حقوق تسلیمی به اداره امور مالیاتی ذیربط مالیات متعلق را محاسبه نمایند. "

نکته:

1. محاسبه معافیت دو هفتم بیمه فقط بابت بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

2. بیمه شدگان سازمان خدمات درمانی و سایر مؤسسات بیمه گر ایرانی به میزان کل بیمه سهم خود می‎توانند از معافیت استفاده کنند.

3. شرط استفاده از این معافیت، ذکر آن در لیست مالیات حقوق ارسالی می‎باشد.

4. معافیت دو هفتم مالیات حقوق به این صورت محاسبه می شود که حق بیمه سهم کارگر (معادل 7% حقوق و مزایای کارگر) در دو هفتم ضرب شده و حاصل به همراه سایر موارد معاف، از حقوق و مزایای شخص کسر می گردد تا حقوق و مزایای مشمول مالیات وی به دست آید.

 

منبع: شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

آدرس ........................

 

 

 

 

زرین پال


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.