با توجه به الزام ارسال فاکتور فروش در سامانه مودیان، توسط تولیدکنندگان کالا و همچنین شرکتهای ارائه دهنده خدمات، لازم است که هر مودی برای کالا و یا خدمتی که ارائه میدهد یک شناسه اختصاصی دریافت کند.
لازم دانستیم مراحل دریافت شناسه اختصاصی کالا/خدمت را به اختصار شرح دهیم:
- در مرحله اول می بایست تولید کنندگان / واردکنندگان کالا از طریق سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir و همچنین ارائه دهندگان خدمت از طریق سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به نشانی portal.gs1-ir.org نسبت به اخذ شناسه کالا / خدمت اقدام نمایند .
- متولیان امر در وزارت صمت می بایست شناسه های تولید شده را جهت بار گذاری در سامانه مدیریت شناسه کالا / خدمت به نشانی kalaid.tax.gov.ir به این مرکز ارسال نمایند .
- پس از تعیین مشمولیت و تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده ، شناسه ها توسط کارشناسان محترم دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی ، در سامانه شناسه کالا / خدمت به نشانی stuffid.tax.gov.ir بارگذاری می گردد .
- در انتها جهت بهره برداری مودیان به منظور صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال به سامانه مودیان می بایست شناسه های موجود در بانک اطلاعاتی سامانه فوق الذکر به صورت روزانه در بانک اطلاعاتی سامانه مودیان درج گردد .
شایان ذکر است ، مودیان می توانند تا زمان بارگذاری شناسه های اختصاصی کالا / خدمت در سامانه stuffid.tax.gov.ir ، جهت صدور صورتحساب الکترونیکی ، از شناسه های عمومی کالا / خدمت مرتبط در سامانه مذکور استفاده نمایند .
logo_mobilemenu