×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

ده توصیه مهم بیمه ای به کارفرمایان

ده توصیه مهم بیمه ‌ای به کارفرمایان

* همان‌ گونه که کارفرمایان محترم اطلاع دارند مهلت پرداخت حق ‌بیمه هرماه کارکنان تا آخرین روز ماه بعد است و در صورتی که حتی یک روز پرداخت حق ‌بیمه به تأخیر بیفتد، سیستم، پرداخت حق ‌بیمه را نمی‌پذیرد و مبلغ مذکور مشمول جریمه خواهد بود.

** جریمه تأخیر در پرداخت حق ‌بیمه ماهانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد است و تا زمانی که حق ‌بیمه و جرائم مربوط به آن تأدیه نشود، جریمه‌ها کماکان ادامه خواهد یافت. جریمه ارسال نکردن لیست کارکنان به شعب سازمان ۱۰ درصد است که فقط برای یک بار تعیین و وصول می‌شود. 

توصیه‌های لازم در مورد پرداخت حق ‌بیمه و وظایف کارفرمایان در این زمینه:

1. زمانی که قادر به پرداخت حق‌ بیمه نیستید حتماً لیست حق ‌بیمه را به شعب سازمان ارسال کنید تا مشمول جریمه عدم ارسال لیست حق‌ بیمه کارکنان معادل ۱۰ درصد نشوید.

2. در صورتی که نتوانستید در موعد مقرر حق ‌بیمه را پرداخت کنید، در اسرع وقت به شعبه مراجعه و بدهی و جرائم مربوطه را تعیین تکلیف کنید تا جریمه به ماه‌های بعد تسری نیابد و بدهی‌ها و جرائم انباشته نشوند.

3. در محاسبه حقوق و مزایای مشمول کسر حق ‌بیمه کارکنان، افزایش‌های حقوق سالانه و تعداد روزهای کارکرد و... دقت کافی کنید. در غیر این صورت، علاوه بر تحمیل جریمه به کارفرما، برای دو طرف (کارفرما و سازمان) اتلاف وقت و انرژی برای اصلاح مجدد را به دنبال خواهد داشت.

4. پیش از روزهای پایانی ماه، لیست کارکنان را ارائه دهید و حق ‌بیمه مربوط به آن را بپردازید، تا زمان کافی برای بررسی مغایرت‌های بیمه توسط شعبه فراهم باشد و برای اصلاح آن به ‌موقع به کارفرما خبر داده شود.

5. در مورد ابلاغیه‌ها، اعلامیه‌ها و نامه‌های اداری سازمان تأمین ‌اجتماعی درباره حق‌ بیمه حساس و جدی باشید و هرروز ایمیل و پیام‌های خود را کنترل کنید.

6. زمان اعلام بدهی‌ها را در نظر بگیرید و چنانچه به برخی اعلامیه‌های بدهی اعتراض دارید یا برخی از ارقام مبهم است، اعتراض خود را ظرف مدت تعیین‌ شده (یک ماه) به شعبه مربوطه اعلام کنید تا در کمیسیون‌های تشخیص مطالبات مورد رسیدگی قرار گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که امکان اشتباه در محاسبات حق ‌بیمه و یا اعلام بدهی وجود دارد، بنابراین در مواردی که احساس می‌کنید اشتباهی صورت گرفته حتماً مورد را گزارش کنید تا در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

7. موارد ترک کار، مرخصی زایمان و بیماری و... را به ‌موقع و در لیست همان ماه اعلام کنید. تعلل و سهل ‌انگاری در این امر موجب وارد شدن خسارت هم به شما و هم به بیمه ‌شده هنگام استفاده از خدمات درمانی و بیمه‌ای سازمان خواهد شد.

8. گزارش حادثه را ظرف سه روز اداری به شعبه مربوطه و اداره محل کار اعلام کنید.

9. درباره تغییر قوانین و مقررات گوش‌ به ‌زنگ باشید و ارتباط خود را با سازمان تأمین ‌اجتماعی همواره حفظ کنید و اطلاعات جدید را از سازمان درخواست کنید.

10. به آموزش سالانه کارکنان و مسئولان بخش حقوق و دستمزد و بیمه توجه کافی مبذول دارید و در به‌ روزرسانی اطلاعات آنها و اعزامشان به کلاس‌های کاربردی در زمینه‌های مذکور اهتمام ورزید.

 

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

 

آدرس ........................

 

 

 

 

زرین پال


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.