یک اقدام مهم قبل از تکمیل اظهارنامه، جمع آوری مستندات مواردی است که قرار است در اظهارنامه ارائه شوند.
اسناد و مدارکی که یک مؤدی در نظام مالیات بر ارزش افزوده باید به عنوان اسناد و مدارک مثبته، تهیه و نگهداری کند عبارتند از:
1. گواهی ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده
2. کلیه صورت حساب های مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات
3. دفاتر قانونی
4. نسخ اظهارنامه های تأیید شده
5. رسیدهای بانکی پرداخت مالیات و عوارض
6. برگه های اعلامیه بدهکاری و بستانکاری
7. نوارهای صندوق
8. اسناد گمرکی و حمل و نقل و بیمه
7. سایر مستندات معاملات و عملیات
logo_mobilemenu