×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

چطور مالیات کمتری پرداخت کنیم؟

استفاده از خدمات مالیاتی شرکتهای ارائه دهنده این دست از خدمات نهایتا به کاهش مالیات منجر می شوند. اما خود شما هم می توانید با رعایت برخی موارد مالیات خود را کاهش دهید. برای آن هایی که می پرسند چطور مالیات کمتری پرداخت کنیم باید گفت که شما به راحتی با رعایت این نکات ساده مالیات کمتری خواهید پرداخت:

 

1- اولین و راحت ترین و ساده ترین راه برای پرداخت کمتر مالیات، ارسال اظهارنامه عملکرد می‌باشد. اینکه شما اظهارنامه الکترونیکی خود را در زمان مقرر ارسال کنید.

 

2- پلمپ دفاتر را فراموش نکنید. پلمپ و تحریر دفاتر طبق آیین نامه ها و بخشنامه ها یکی از ضروریات کاهش مالیات مودی است. سعی کنید در دانستن قانون و بخشنامه ها بروز باشید و یا از افراد خبره کمک بگیرید.

 

3- یکی از راه های پرداخت کمتر مالیات، جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف است. این یعنی مودی می بایست تکالیف جاری سال خود را به طور منظم انجام دهد که شامل اظهارنامه ارزش افزوده و تسلیم لیست حقوق ماهانه در سامانه اینترنتی مالیاتی کشور است.

 

4- حتما برای همه هزینه های خود فاکتور دریافت کنید و در اسناد خود ارائه دهید. هر چقدر هزینه های قابل قبول با مدارک مستند و مستدل ارائه کنید، شانس پرداخت کمتر مالیات را دارید. در مورد سر فصل هزینه های خود دقت فرمایید که حتما طبق موارد مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد.

 

5- یکی از هزینه های محکم و قابل قبول مالیاتی استهلاکات می‌باشد. این هزینه را می‌توانید با ثبت صحیح دارایی های شرکت به درستی شناسایی و اعلام فرمایید.

 

6- اگر در طول سال مالی به موسسات عام المنفعه و خیریه کمکی انجام داده‌اید حتما اسنادی دال بر اثبات ادعای خود نگه دارید. این نوع هزینه موجب دریافت تخفیفات مالیاتی برای شما خواهد بود.

 

7- برای کسب و کار خود (در زمینه تولیدی و معدنی) مجوز ها و پروانه های بهره برداری مربوط را دریافت کنید. در بسیاری از موارد این مجوز ها موجب معافیت های خوبی برای مودیان می‌شود.

 

8- اگر فعالیت شما توان اجرا در حوزه تعاونی های روستایی و عشایری و کارگری را دارد می‌توانید از این راه به معافیت برسید.

 

9- مالیات خود را به موقع پرداخت کنید. خوش حساب باشید طبق قانون پرداخت پیش از موعد به ازای هر ماه برای مالیات های تکلیفی 1% معافیت در بر خواهد داشت.

 

10- اسناد و ثبت های خود را طبق قوانین و استاندارد ها و بخشنامه ها و آیین نامه ها و دستور العمل ها انجام دهید. اگر رویدادهای مالی به ترتیب وقوع در دفاتر ثبت شده، مبتنی بر اسناد قابل قبول برای ممیزان باشد و همچنین صفر تا صد کار به درستی انجام شود، مالیات کمتری پرداخت می‌کنید.

 

11- در طول سال، گاهی اوقات به دلیل شرایط نرخ مالیات بر درآمد اصناف و اشخاص حقیقی یا حقوقی تغییر می‌کند. گاها در برخی از مشاغل، معافیت ها و بخشودگی هایی به نرخ صفر مالیاتی یا درصدی، اعمال می‌شود. پس همیشه بروز باشید.

 

12- نکته دیگری که مودیان محترم باید توجه کنند، ارائه فاکتور های هزینه بر اساس فرمت قابل قبول ممیزان می‌باشد. ارائه فاکتور استاندارد با مهر، امضا و مشخصات کامل تاثیر خوبی در کاهش مالیات دارد.

 

13- مودیان مالیاتی اگر به مدت سه سال پشت سر هم در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه ارزش افزوده خود را تسلیم نمایند و مالیات تعیین شده آن را به موقع پرداخت کنند میتوانند به میزان 5% کل مالیات این سه سال تخفیف مالیاتی دریافت کرده و مشمول تشویق و تخفیف مالیاتی شوند و این میزان در حساب آنها منظور می‌شود و یا اینکه به میزان 4% کل مالیات پرداختی این 3 سال از بدهی مالیاتی آن کسر می‌شود.

 

14- بهترین راه و کم خطرترین راه برای پرداخت کمتر مالیات این است که در اظهارنامه مالیاتی رقم مالیات امسال را حداقل به میزان مالیات سال گذشته اعلام نمایید.

 

15- یکی از راهکارهای جالب این است که هر سال دفترچه ضرایب اعلام شده را برای کسب و کار خود مطالعه کنید. درصد علی الراسی، نوع کسب و کار میزان سود معقولی که باید در ترازنامه نشان دهید به شما اعلام می‌کند.

 

16- اگر برایتان امکان دارد از خانه خود به عنوان دفتر کار استفاده کنید و از تخفیفات و حمایت دولت از کسب و کار خانگی بهره مند شوید.

 

17- اگر به تازگی کسب و کاری برای خود راه اندازی کردید، حتما تا چهار ماه بعد خود را به سازمان معرفی نمایید. کد اقتصادی و شناسنامه ملی را فراموش نفرمایید تا مشمول جریمه های قانونی نشوید.

 

18- به درصدها اهمیت دهید گاهی اوقات حتی 1% هم در سال ها و مبالغ بالا مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

 

19- بحث بخشودگی جرایم را از بخشودگی اصل مالیات جدا بدانید. بخشودگی جرایم با تقاضای مودی انجام می‌شود اما بخشودگی اصل مالیات اصولا به صورت خودکار اتفاق می افتد.

 

20- مدارک مالیاتی ارسال شده به سازمان را سال ها (10 سال) نگهداری کنید و پرداخت های خود را قطعی تلقی نکنید. زمان دشمن حافظه است همه مدارک را به صورت اصل یا برابر اصل در پرونده ای که صورتجلسه شده نگهداری کنید.

 

 

منبع: شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

آدرس ........................

 

 

 


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.