×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

معامله با اشخاص فاقد اعتبار(کد فروش ها) و پیامدهای مالیاتی آن

فکر می کنید اگر ما با اشخاص فاقد اعتبار مالیاتی یا همان اصطلاحا کد فروش ها معامله کنیم در رسیدگی حسابرس مالیاتی با ما چه برخوردی می‌کند؟ ماده 41 آیین نامه در این خصوص تعیین تکلیف کرده است می‌گوید اگر از اشخاص فاقد اعتبار خرید کرده باشید در این حالت دو امکان وجود دارد.

امکان اول اینکه ما می‌آییم ارزش منصفانه را در نظر میگیریم؛ حال خود ارزش منصفانه کلی داستان دارد که این ارزش منصفانه چی هست؟ از کجا بدست میاد؟ حسابرس از کجا آن را استعلام میگیرد؟

ارزش منصفانه رو دارد، مبلغ ابرازی مودی را هم دارد در خصوص این که ما از اشخاص فاقد اعتبار خرید کرده باشیم؛ اگر ابرازی مودی بیش تر از ارزش منصفانه باشد حسابرس قطعا میاد ارزش منصفانه را در نظر می‌گیرد.

اگر ارزش منصفانه بیش تر از ابرازی باشد، حسابرس در اینجا مبلغ ابرازی مودی را در نظر میگیرد به این خاطر که حسابرس دنبال این است که در واقع هزینه های ما و خریدمان را کاهش بدهد تا بتواند درآمد مشمول مالیات ما را بیشتر بکند و در نتیجه مبلغ مالیات را بیشتر بکند.

حال برعکس اگر ما با اشخاص فاقد اعتبار فروش انجام داده باشیم اگر مبلغ ابرازی فروش ما بیشتر از ارزش منصفانه باشد حسابرس مبلغ ابرازی ما را در نظر می‌گیرد و مبنا قرار می‌دهد ولی اگر ارزش منصفانه بیشتر از مبلغ ابرازی باشد ارزش منصفانه را در نظر می‌گیرد تا فروش افزایش پیدا کند و به تبع آن درآمد مشمول مالیات و مبلغ مالیات افزایش پیدا کند و مالیات بیشتر بتواند وصل کند.

 

اطلاعیه بسیار مهم درباره معامله با افراد فاقد اعتبار( کد فروش ها)

 

قابل توجه کلیه فعالان اقتصادی به منظور جلوگیری سوء استفاده اشخاصی که اقدام به صدور فاکتورهای صوری می‌نمایند و همچنین ممانعت از تضییع حقوق مؤدیان محترم، فهرست مؤدیان ثبت نام شده فاقد اعتباری که تاکنون توسط معاونت مالیات برارزش افزوده شناسایی گردیده‌اند.جهت اطلاع و رعایت مقررات قانونی، در سامانه مالیات برارزش افزوده به نشانی https://www.evat.ir/ درج گردیده است.

 

شایان ذکر است اسامی اشخاص مزبور برای آگاهی و هدایت مؤدیان محترم، از تاریخ شناسایی، در فهرست مؤدیان فاقد اعتبار درج شده است، لذا پذیرش اعتبار خرید فعالان اقتصادی از مؤدیان فاقد اعتبار برای دوره‌های قبل از درج فهرست، منوط به احراز اصالت معامله براساس حسابرسی مالیاتی خواهد بود و صرفاً ثبت نام در نظام مالیات برارزش افزوده و دریافت گواهی ثبت نام شرط لازم و کافی برای احراز اصالت معامله نخواهد بود، بلکه پذیرش اعتبار مالیاتی( مالیات و عوارض پرداختی در زمان خرید کالا و خدمات)‌علاوه برداشتن گواهینامه ثبت نام نظام مالیات برارزش افزوده، منوط به انجام رسیدگی‌های مالیاتی و احراز اصالت معامله است.

 

منبع: شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

آدرس ........................

 

 

 


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.