×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

رسید دستگاه کارتخوان به عنوان صورت حساب الکترونیکی

رسید دستگاه کارتخوان به عنوان صورت حساب الکترونیکی برای مودیانی که فروش تک نرخی دارند، محسوب می‌شود.

 

طبق اظهارات جدید سخنگوی سازمان امور مالیاتی کسانی که فروش تک نرخی دارند، می‌توانند از امکان استفاده از رسید دستگاه کارتخوان خود به عنوان صورتحساب الکترونیکی نوع سه بهره‌مند شوند.

مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در گفت و گو با تسنیم در خصوص مقررات و نحوه اجرای قانون پایانه فروشگاهی و ارسال صورت حساب الکترونیکی، توضیحاتی را بیان کرده است.

وی در مورد مودیانی که می‌توانند از طریق دستگاه‌های کارتخوان قدیمی خود صورت حساب الکترونیک صادر کنند، گفت: کسانی که فروش تک نرخ دارند، یعنی کالاهایی می‌فروشند که نرخ یکسان مالیات ارزش افزوده دارند (به طور مثال، همه کالاهایی که می‌فروشند مالیات ۹% دارد یا همه آنها معاف از مالیات است) می‌توانند از امکان استفاده از رسید دستگاه کارتخوان خود به عنوان صورتحساب نوع سه بهره‌مند شوند و تکلیفی جز این نداشته باشند، چه خالص فروش آنها بالای ۱۸ میلیارد تومان باشد چه کمتر از آن.

وی تاکید کرد: در صدور صورت حساب نوع سه، دیگر نیازی  به شرکت معتمد نیز وجود ندارد و تنها رسید دستگاه پُز به عنوان صورت حساب ثبت می‌شود.

 

 

دستگاه پُز اندرویدی امکان صدور صورت حساب نوع یک و دو را دارد.

 

وی در مورد کاربرد پزهای اندرویدی و اینکه چه مودیانی امکان استفاده از این پزها را خواهند داشت، گفت: موضوع پُز اندرویدی که مطرح می‌شود این است که این دستگاه‌ها امکان صدور صورت حساب نوع یک و دو را دارد. در حال حاضر شرکت‌های معتمد کارتخوان‌های اندرویدی را در اختیار اشخاصی قرار می‌دهند که مکلف به صدور صورت حساب نوع یک و دو هستند و یا به صورت داوطلبانه می‌خواهند صورت حساب نوع یک و دو صادر کنند.

موحدی مورد هزینه احتمالی تعویض کارتخوان‌های قدیمی با پُزهای اندرویدی، گفت: این کار هزینه چندانی نخواهد داشت و احتمالا هزینه‌ای تا ۶ میلیون تومان خواهد داشت هر چند که برخی شرکت‌های معتمد به صورت رایگان این جایگزینی را انجام می‌دهند.

 

شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

آدرس ........................

 

 

 


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.