×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

حسابداری و خدمات حسابداری چه کاربردی دارد

آیا تا بحال به این اندیشیده اید که حسابداری چه کاربردی دارد؟ و چرا روزانه در نشریات مختلف تبلیغات وسیعی در خصوص استخدام حسابدار درج می شود. در ادامه  سعی کرده ایم که مهمترین عاملی که شرکتها و موسسات را وادار به استخدام حسابدار و استفاده از خدمات حسابداری می نماید را توضیح دهیم و بیان نمایم که حسابداری چه کاربردی دارد

حسابداری چه کاربردی دارد؟

در ابتدا به کاربرد کلان حسابداری می پردازیم، تصمیم گیری صحیح و به موقع، رمز موفقیت شرکتها و موسسات است. این مطلب مهم دست یافتنی نیست مگر زمانی که اطلاعات صحیح و به موقع در اختیار مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت قرار گیرد. حسابداری، به عنوان یک سیستم اطلاعاتی، نه تنها در حصول این موارد نقش اصلی و اساسی را ایفا می کند، بلکه با شفافیت بخشیدن به فضای اقتصادی و مالی هر کشوری و همینطور کل جهان، عاملی تعیین کننده در موفقیت سیاست هایی است که به منظور ایجاد عدالت اجتماعی، وضع و اجرا می شوند.

این مقدمه ای بود بر اینکه حسابداری چه کاربردی دارد؟ اما اگر بخواهیم کاربرد حسابداری را در قالب یک موسسه و یا شرکت بیان کنیم، همانطور که گفته شد حسابداری در تصمیم گیری مدیران شرکت ها نقش بسیار مهم و حیاتی دارد، مگر نه این است که یک شرکت تولیدی و یا بازرگانی و یا پیمانکاری و یا موسسات برای کسب سود تاسیس می گردند، حال با وسعت فعالیت شرکتها و موسسات چگونه یک شرکت می تواند در پایان سال دریابد که چه میزان سود داشته است و یا چه بسا که زیان نموده است. مدیران یک شرکت چگونه می توانند دریابند که از میان محصولات تولیدی کدام محصول سود بیشتری داشته و محصول دیگر سود بسیار پایین داشته است؟

در کنار مطالب فوق سازمان هایی مثل امور مالیاتی و تامین اجتماعی و غیره را نیز در نظر بگیرید، در صورت وجود نداشتن یک سیستم مطلوب حسابداری شرکتها چگونه می توانند میزان سود و زیان خود را بصورت قانونی و با مستندات و بر اساس استانداردهای حسابداری به سازمانهایی چون امور مالیاتی و غیره اثبات نمایند.

همه روزه در شرکتها معاملات زیادی در قالب خرید و فروش و ارائه خدمات صورت می گیرد، این معاملات چگونه باید ثبت و نگهداری شوند در کنار همه اینها در شرکتها پرسنل تولیدی، خدماتی و اداری مشغول بکار هستند و همه آنها شامل حقوق و مزایا و کسورات قانونی هستند. حال این محاسبات چگونه باید انجام گیرد تا بصورت قانونی بوده و خدای ناکرده حقی از پرسنلی ضایع نشود.

بله پاسخ به تمام نیازها و پرسش های فوق علم حسابداری است و بکار بستن این خدمات حسابداری مطابق با اصول پذیرفته شده و استانداردها نقش بسیار حیاتی در پیش برد فعالیت های شرکتها و موسسات داشته و بدون آن تصور ورشکستگی دور از انتظار نیست.

موارد فوق تنها گوشه ای از پاسخ به این پرسش بود که واقعا حسابداری چه کاربردی دارد و تا واقعا بصورت تخصصی وارد این حرفه نشویم نمی توانیم درک خوبی از کاربرد این رشته داشته باشیم ضمن اینکه نیاز به داشتن بخش حسابداری و پرسنل متخصص در حوزه حسابداری امروزه برای تمامی کارفرمایان و دارندگان کسب و کار محرز گردیده است. شاید زمانی بود که کارفرمایی با خود می گفت چرا هزینه ی اضافی نمایم و در کارگاه خود پرسنل حسابداری استخدام نمایم ولی امروزه برای همه کارفرمایان و صاحبان کسب و کار معلوم گردیده است که بدون داشتن پرسنل متخصص در زمینه حسابداری و بهره جستن از خدمات حسابداری علاوه بر اینکه نمی توانند از میزان سود و زیان خود آگاه شوند، چه بسا مشکلات قانونی بسیاری از جمله مشکلات مالیاتی و غیره برای کسب و کارشان بوجود خواهد آمد که هزینه های آن به مراتب از هزینه استخدام نیروی متخصص حسابداری بیشتر خواهد بود.

 

منبع: شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

آدرس ........................

 

 

 


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.