×

  خدمات مالی حسابداری حسابرسی

 

free space

free space

تعیین مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، خودروهایی که قیمت روز آنان بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، مشمول مالیات خواهند شد.

 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) 2 بهمن ماه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند «د» تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال است، نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) خواهند شد.

 

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق، درباره مالیات خودروهای لوکس توضیح داد با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت تصویب صحن علنی و تایید شورای نگهبان، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتطامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن ها بیش از 3/5 میلیارد تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شوند.

وی افزود ماخذ محاسبه مالیات خودرو، موضوع این بند قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است. سازمان مالیاتی مکلف است مراتب را بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند. پلیس راهور باید تا پایان خرداد ماه سال 1403 اطلاعات را به صورت بر خط به سازمان امور مالیاتی ارسال کند. همچنین کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 و اصطلاحات بعدی هستند.

 

شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

 

 

آدرس ........................

 

 

 


آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از بهشتی - بالاتر از رستوران نایب - پلاک 2224 - برج سرو ساعی - طبقه یازدهم - واحد 1106

تلفن همراه:
برای تماس روی شماره های زیر
کلیک کنید

09127362770

09386209696

09033683444


تلفن ثابت:

برای تماس روی شماره های زیر کلیک کنید

021-88552948

021-88729845


 

 

تلگرام

 

 

فیسبوک

 

 

آپارات

 

 

یوتیوب

   

© 2024 Kavosh Gooya Argham .  All rights reserved.